اگر به تازگی یک گوشی شیائومی خریده باشید، احتمالا متوجه خواهید شد که فقط از طریق وای فای امکان اتصال به اینترنت را دارید و عملا نمی‌توانید از اینترنت سیم کارت خودتان استفاده کنید. به همین خاطر در این مطلب از سری مطالب ترفندهای گوشی شیائومی قصد داریم روش حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی را با هم بررسی کنیم. در صورتی که با این موضوع مواجه شوید احتمالا تصور می‌کنید که گوشی خراب است یا دچار مشکل سخت‌افزاری شده است اما اصلا نگران نباشید زیرا این مشکل به خاطر اختلالی است که در تنظیمات گوشی وجود دارد و می‌توانید با دنبال کردن راهنمای زیر، به سادگی آن را برطرف نمایید.

روش های حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی

همانطور که گفتیم حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی با مراجعه به تنظیمات قابل انجام است و هیچ نیازی به بررسی گوشی از لحاظ سخت‌افزاری نیست. روش‌های زیر می‌توانند در حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی به شما کمک کنند:

روش اول برای حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی:

در صورتی که رابط کاربری MIUI را به تازگی آپدیت کرده‌اید، این روش می‌تواند در فعالسازی اینترنت گوشی شیائومی به شما کمک کند. در صورتی که رابط کاربری را آپدیت کنید، احتمالا نمی‌توانید به اینترنت وصل شوید و باید گام‌های زیر را دنبال کنید تا دوباره بتوانید از اینترنت سیم کارت خودتان استفاده کنید:

  • نرم‌افزار Security را باز کنید
  • گزینه Cleaner را لمس کنید
  • در پنجره باز شده گزینه Deep Clean را انتخاب کنید
  • گوشی خودتان را ریستارت کنید و اینترنت سیم کارت خودتان را امتحان کنید
  • در صورتی که هنوز نمی‌توانید به اینترنت وصل شوید، گزینه Wipe Cache Data را لمس کنید.

روش دوم برای حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی:

در صورتی که مشکل به دلیل تنظیمات APN به وجود آمده باشد این روش می‌تواند به شما کمک نماید. همچنین اگر روش اول هم برای حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی کاربرد نداشت، از این روش استفاده کنید:

  • به بخش تنظیمات گوشی شیائومی و سپس SIM Cards & Mobile Networks مراجعه کنید.
  • در بخش SIM CARD SETTINGS سیم کارت موردنظر خودتان را انتخاب کنید.
  • روی گزینه Access Point Names در بخش Cellular Network کلیک کنید.
  • در این بخش می‌توانید به APNهای موجود در بخش GENERAL و MMS دسترسی داشته باشید. 
  • روی گزینه Reset در پایین صفحه کلیک کنید تا تنظیمات بازنشانی شود.
  • اکنون می‌توانید اینترنت سیم کارت را دوباره امتحان کنید تا از وصل بودن آن مطمئن شوید.

با طی کردن مراحل بالا، به احتمال زیاد فعالسازی اینترنت گوشی شیائومی انجام شده است و مشکلی برای اتصال به اینترنت نخواهید داشت. اما در صورتی که باز هم این مشکل وجود داشت و از طریق تنظیمات اینترنت گوشی شیائومی نتوانستید آن را برطرف کنید، بهتر است با پشتیبانی سیم کارت خودتان تماس بگیرد و یا به یکی از دفاتر پیشخوان ارائه دهنده خدمات مربوط به سیمکارت مراجعه کنید. همچنین برای دریافت تنظیمات اینترنت می‌توانید کد دستوری *10*231# را برای سیم‌کارت‌های همراه اول و #۲*۴*۵۵۵* را برای سیم کارت های ایرانسل شماره‌گیری کنید.

سخن نهایی

در این مطلب سعی کردیم روش‌های مختلفی را برای حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی و فعالسازی اینترنت گوشی شیائومی بررسی کنیم. در صورتی که با استفاده از روش‌های بالا و تغییر تنظیمات اینترنت گوشی شیائومی مشکل شما رفع نشد، از طریق بخش نظرات همین مطلب با ما در ارتباط باشید. کارشناسان همه چی آنلاین آماده‌اند که تمامی مشکلات شما را در اولین فرصت ممکن برطرف نمایند.

منبع: c.mi.com