این روزها اینستاگرام خیلی بیشتر از یک سایت اجتماعی معمولی ویژه‌ی به اشتراک‌گذاری عکس است. این اپلیکیشن با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، ابزار قدرتمندی برای رشد کسب‌ و‌ کار شما است. در این بین تیک آبی اینستاگرام فرصت‌های بیشتری را برای رشد کسب‌ و‌ کارتان با قرار گرفتن در معرض دید بیشتر کاربران در پلتفرم باز می‌کند. اما شاید بهتر باشد تا با ترفندهای جالب در اینستاگرام بیشتر آشنا شوید و ببینید چطور می‌توانید برای خرید تیک آبی اینستاگرام برنامه‌ریزی کنید. همان‌طور که می‌دانید در سال‌های اخیر، شبکه سوشال اینستاگرام راه‌های رشد مشاغل و حرفه‌ها را گسترش داده است که از طریق آن سازندگان محتوا، صاحبان مشاغل و بازاریابان می‌توانند توجه بسیاری از کاربران را به محصولات و خدمات خود جلب کنند. 

بنابراین پاسخ به سوال چگونه تیک آبی اینستاگرام بگیریم می‌تواند باعث شود تا کسب‌و‌کار شما با روندی معتبر و اطمینان‌بخش به مشتری، رشد بیشتری کند. در واقع تیک آبی فرصت‌های بیشتری را برای رشد کسب‌وکارتان با قرار گرفتن در معرض دید بیشتر در پلتفرم اینستاگرام باز می‌کند. در این مطلب سعی شده تا ضمن پاسخ به سوال اکثر شما مبنی بر تیک آبی اینستاگرام چیست، همه چیزهایی را که باید در مورد تیک آبی اینستاگرام بدانید، از جمله مزایای داشتن آن و کارهایی که می‎توانید برای دریافت آن در حساب خود انجام دهید، پوشش می‌دهد.پس با ما همراه باشید.

تأیید شدن به وسیله تیک آبی اینستاگرام به چه معناست؟

تأیید شدن به وسیله تیک آبی اینستاگرام به چه معناست؟

در پاسخ به سوال تیک آبی اینستاگرام چیست، باید گفت تیک آبی اینستاگرام در واقع به‌ عنوان برچسب تأیید شده توسط پلتفرم اینستاگرام شناخته می‌شود. علامت آبی در کنار نام حساب کاربری و همچنین در جستجوها و زمانی که صاحب حساب اینستاگرام روی پست‌های دیگران کامنت می‌دهد، ظاهر می‌شود. این نشان یک کاربرد ساده دارد و آن شناسایی حساب به‌عنوان نمایه رسمی یک برند یا فرد مشهور است. تأییدیه اینستاگرام در حقیقت از جعل هویت جلوگیری می‌کند. به همین دلیل است که برای افراد مشهور، برندهای جهانی و شخصیت‌های عمومی تیک آبی اینستاگرام همواره محفوظ است. این نکته را فراموش نکنید که این پلتفرم یک برنامه تأیید را برای تمام حساب‌هایی ارائه می‌کند که نشان‌دهنده برندهای معروف بوده یا افراد تأثیرگذاری هستند که احتمال جعل هویت حساب آنان زیاد است. تیک آبی اینستاگرام برای کمک به اطمینان از این مطلب است که کاربران در جامعه اینستاگرام مطمئن باشند برندهای معتبر یا افرادی که فالو کرده‌اند، دارای هویت اورجینال و اکانت اصلی هستند. اینستاگرام برای اولین بار در آگوست 2018 به کاربران اجازه داد تا درخواست تأییدیه کنند. این بدین معناست که اشخاصی که تیک آبی اینستاگرام را دارند، قبل‌تر توسط اینستاگرام تأیید شده‌اند. هنگامی که شخصی درخواستی ارائه می‌دهد، اینستاگرام برای تعیین اینکه آیا درخواست تأیید و ارائه تیک آبی اینستاگرام را انجام دهد یا خیر، عوامل مختلفی را در نظر می‌گیرد. یکی از عوامل اصلی که آنها در نظر می‌گیرند این است که احتمال جعل هویت این حساب‌ها زیاد باشد. متقاضیان باید چهره‌های عمومی مانند برندها، افراد مشهور یا تأثیرگذار باشند تا تأییدیه تیک آبی اینستاگرام را دریافت کنند.

مزایای تیک آبی در اینستاگرام چیست؟

اگر کسب‌و‌کار یا نام تجاری شما در خطر جعل هویت است، باید حتماً علامت تأییدیه یا همان تیک آبی اینستاگرام را دریافت کنید. گرفتن تیک آبی در اینستاگرام مزایای زیادی دارد که برخی از آنها در زیر ذکر شده است:

علامت تیک آبی اینستاگرام به نشان دادن انحصار برند شما کمک می‌کند. | این یک راه آسان برای افزایش شناساندن برند و افزایش تعداد فالوورهای شما است. | تیک آبی اینستاگرام یک استراتژی مؤثر برای محافظت از نام تجاری شما در برابر کلاهبرداران است. | این علامت باعث افزایش اعتماد و اطمینان بین برند شما و دنبال‌کنندگانتان می‌شود. | برندها و کمپانی‌های بزرگ و بین‌المللی ترجیح می‌دهند با افراد تأثیرگذار یا بازاریاب‌ها با حساب‌های تأیید شده و دارای تیک آبی اینستاگرام کار کنند. | تیک آبی اینستاگرام همچنین به کاربران معمولی کمک می‌کند تا به‌ راحتی برند یا اکانت شخصی و اصلی شما را در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنند.

اکانت‌های دارای علامت تیک آبی اینستاگرام همچنین به سایر ویژگی‌های ویژه در پلتفرم اینستاگرام دسترسی دارند. امتیازاتی از قبیل ویژگی «swipe up» در استوری‌های اینستاگرام که برای دسترسی به این ابزار، یک برند باید بیش از 10000 کاربر داشته باشد. اما صاحبان حساب‌های تأیید شده و مجهز به تیک آبی اینستاگرام از این قانون مستثنی هستند. بله! همانطور که می‌بینید، داشتن این چک مارک ساده در پروفایل تجاری اینستاگرام شما می‌تواند تفاوت زیادی در تلاش‌های شما برای ایجاد آگاهی از برند و افزایش فالوورهایتان ایجاد کند. اکنون که مزایای تیک آبی اینستاگرام را درک کردید، زمان آن رسیده است که ببینیم چه کسانی واجد شرایط درخواست تأییدیه و اخذ تیک آبی اینستاگرام در این پلتفرم اجتماعی هستند.

چگونه تیک آبی را در اینستاگرام بگیریم

اما سوال اصلی شما پس از پاسخ به سوال تیک آبی اینستاگرام چیست، احتمالاً این سوال است: چگونه تیک آبی اینستاگرام بگیریم؟ برای واجد شرایط بودن برای درخواست تیک آبی اینستاگرام، حساب اینستاگرام شما باید معیارهای زیر را برای تأیید داشته باشد:

اکانت باید معتبر باشد

برای اینکه اکانت اینستاگرام شما برای تأیید در نظر گرفته شود، باید نماینده یک کسب‌و‌کار یا نهاد ثبت شده باشد. همچنین اگر شخص هستید باید یک شخص واقعی باشید که افراد می‌خواهند شما را با هویت واقعی دنبال کنند. 

حساب کاربری باید منحصر‌ به‌ فرد باشد

اکانت اینستاگرام باید یک کسب‌و‌کار منحصر‌ به‌ فرد یا متعلق به شخصی باشد که نماینده آن است. این بدان معنی است که فقط یک حساب ممکن است برای هر شخص یا کسب‌ و‌ کار تأیید شود و تیک آبی اینستاگرام اخذ کند. اما یک استثناء نیز برای حساب‌های خاص وجود دارد. حساب‌هایی مانند @puppymemes و... نیز تیک آبی اینستاگرام را خواهند گرفت.

اکانت باید عمومی باشد

تیک آبی اینستاگرام فقط برای نهادهای عمومی و افراد مشهور است. این بدین معناست که شما نمی‌توانید یک پروفایل خصوصی با تیک آبی اینستاگرام در پلتفرم داشته باشید.

حساب باید کامل باشد

به این معنی است که باید یک عکس نمایه، بیوگرافی و حداقل یک پست در فید داشته باشد. علاوه بر این، نمایه یا همان پروفایل شما نمی‌تواند شامل لینک و پیوندهای «add me» به سایر پلتفرم‌های رسانه اجتماعی باشد.

اکانت باید قابل‌ توجه باشد

برای تأیید، اکانت اینستاگرام شما باید نماینده یک چهره یا برند شناخته شده باشد. باید به شدت جستجو یا در چندین منبع خبری برجسته شود. نکته قابل‌ توجه این که شبکه اینستاگرام محتوای تبلیغاتی یا محتواهایی که در قبال هزینه یک شخص یا برند را پروموت کرده‌اند، برای بررسی حساب و تأییدیه تیک آبی اینستاگرام در نظر نمی‌گیرد.

علاوه بر رعایت معیارهای ذکر شده در بالا، باید از شرایط خدمات اینستاگرام و همچنین دستورالعمل‌های خاص پلتفرم اینستاگرام پیروی کنید. نکته مهم این که اگر اطلاعات گمراه‌کننده یا نادرست را در طول فرآیند تأیید ارائه دهید، اینستاگرام نشان تأیید شده شما را سریعاً حذف می‌کند. همچنین ممکن است اقدامات دیگری مانند حذف حساب شما نیز انجام دهند. بنابراین مطمئن شوید که در درخواست خود صادق هستید. این نکته بسیار مهم است که فقط اطلاعات دقیق، مرتبط و واقعی را در تمام مراحل فرآیند تأیید حساب و اخذ تیک آبی اینستاگرام وارد کنید. از نام واقعی خود استفاده کنید. یک کتگوری دقیق برای حرفه خود انتخاب کنید. برای اثبات هویت خود از اسناد و عکس‌های واقعی استفاده کنید.

نحوه تأیید گام به گام یا چگونه تیک آبی اینستاگرام بگیریم

هر کسی می‌تواند برای تاییدیه و اخذ تیک آبی اینستاگرام اقدام کند. در زیر معیارهای درخواست و همچنین مراحل تأیید برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام در کنار نام شما در پروفایل اینستاگرام شما آمده است.

مرحله 1: وارد حساب کاربری خود شوید

وارد حساب اینستاگرام خود شوید. اگر بیش از یکی دارید، مطمئن شوید که به حسابی که می‌خواهید تأیید کنید، وارد شوید.

مرحله 2: درخواست تأیید

مرحله 2: درخواست تأیید

نخست هنگامی که در پروفایل اینستاگرام خود قرار گرفتید، روی دکمه Menu واقع در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و سپس روی نماد تنظیمات ضربه بزنید. (نماد تنظیمات یا همان settings شبیه یک چرخ‌دنده کوچک به‌ نظر می‌رسد.) حالا روی گزینه Account ضربه بزنید. روی درخواست تأیید (Request Verification) واقع در نزدیکی پایین ضربه بزنید.

مرحله 3: هویت خود را تأیید کنید

مشخصات مورد نیاز از جمله نام کامل، نام حرفه‌ای و دسته‌بندی صحیح را وارد کنید.

نام کامل یا Full Name

نام کامل و قانونی شما دقیقاً به شکلی است که در شناسه صادر شده توسط دولت نشان داده می‌شود.

شناخته شده به عنوان یا known by

در اینجا، می‌توانید نام شرکت یا نامی را که مخاطبان شما به‌ طور کلی شما را با آن می شناسند، وارد کنید. به‌ عنوان مثال، اگر شما یک نام مستعار دارید یا اگر به جای نام کوچک از نام میانی خود استفاده می کنید، این اطلاعات را در اینجا وارد کنید. 

دسته‌بندی یا Category

در این قسمت دسته‌بندی‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. مهم این است که مطمئن شوید، دقیق‌ترین کتگوری یا دسته‌بندی انتخابی برای اکانتتان کدام است. دسته‌بندی‌ها شامل اخبار و رسانه‌ها، ورزش، موسیقی، مد، سرگرمی، دولتی یا سیاسی، کسب‌وکار، برند، سازمان، وبلاگ نویس، اینفلوئنسر یا موارد دیگر است.

اسناد رسمی تجاری یا هر مدرک معتبری که توسط دولت منتشر شده را آپلود کنید. اگر شخص هستید، می‌توانید از پاسپورت، کارت شناسایی یا گواهینامه رانندگی خود استفاده کنید. برای مشاغل، می‌توانید از قبض آب و برق با نام شرکت، اساسنامه یا اظهارنامه مالیاتی خود نیز استفاده کنید. اما به هرحال اطمینان حاصل کنید که نامی که در بالا وارد کرده‌اید با نام روی اسناد شما مطابقت صددرصدی داشته باشد. هنگامی که درخواست خود را تکمیل کردید، روی Send ضربه بزنید. درخواست برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام تمام شد.

هنگامی که اینستاگرام درخواست شما را بررسی کرد، به شما اطلاع می‌دهد که آیا درخواست شما تأیید شده است یا خیر. پاسخ رسمی ظرف چند روز برای شما ارسال خواهد شد. اگر در اولین تلاش موفق نشدید، هرگز تسلیم نشوید! دلایل زیادی وجود دارد که اینستاگرام ممکن است تصمیم بگیرد درخواست شما را برای تیک آبی اینستاگرام رد کند. اگر اولین درخواست شما رد شد، وقت بگذارید و دریابید که چگونه می‌توانید پروفایل خود را بهبود ببخشید. سعی کنید مخاطبان خود را افزایش دهید و خود را به‌ عنوان یک فرد قابل‌ توجه آنلاین معرفی کنید. هنگامی که آن تغییرات را ایجاد کردید، دوباره درخواست خود را بفرستید. شما می‌توانید درخواست بعدی را 30 روز پس از رد درخواست قبلی ارسال کنید.

چگونه شانس تأیید و اخذ تیک آبی را در اینستاگرام افزایش دهیم

چگونه شانس تأیید و اخذ تیک آبی را در اینستاگرام افزایش دهیم

این واقعیت را نمی‌توان کتمان کرد که حتی اگر حساب اینستاگرام شما معیارهای تأیید را داشته باشد، باز هم تضمینی برای دریافت تیک آبی اینستاگرام نیست. برای اینکه بهترین شانس را برای گرفتن تأیید و تیک آبی اینستاگرام به خود بدهید، بهتر است که نکات زیر را اجرا کنید:

بیوگرافی خود را تکمیل کنید

 یکی از اولین چیزهایی که اینستاگرام هنگام تعیین اینکه آیا باید حساب شما را تأیید کند یا نه، به دنبال آن‌ است، داشتن یک پروفایل کامل است. اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات مورد نیاز را در قسمت‌های بیو پر کنید. این اطلاعات شامل عکس پروفایل، حداقل یک پست، اطلاعات دقیق درباره خودتان یا کسب و کار و برندتان است.

خبرساز باشید

یکی دیگر از نیازهای اصلی برای تأیید اعتبار در اینستاگرام این است که حساب شما باید خبرساز باشد. یکی از راه‌های رسیدن به این هدف، قرار دادن نام خود در اخبار است. می توانید برای درج نام خود در رسانه‌ها، بیانیه‌های مطبوعاتی و بسته‌های رسانه‌ای ارسال کنید. همچنین می‌توانید برای خبرساز بودن بیشتر با خبرگزاری‌های محلی و سایر نشریات بزرگ ارتباط برقرار کنید. این کار به اینستاگرام ثابت می‌کند که استوری آنها ارزش خبری دارد و حضور آنلاینشان قابل‌ توجه است. این نکته را فراموش نکنید که اگر نام شما فقط در اینستاگرام ظاهر شود، احتمال تأیید شدن حساب شما به شدت کاهش می‌یابد. همچنین شما می‌توانید پست مهمان در وب‌ سایت‌های معتبر مختلف ارسال کنید یا به‌ عنوان مهمان در فیلم‌ها و پادکست‌ها حاضر شوید. از آنجایی که لینکدین یک شبکه حرفه‌ای بسیار مهم است، ایده خوبی است که با همه افراد حرفه‌ای که در گذشته با آنها کار کرده‌اید ارتباط برقرار کنید. وقتی این کار را انجام می‌دهید، برخی از این الگوهای پیام لینکدین می‌توانند به شما کمک کنند با آن افراد ارتباط برقرار کنید و شخصی‌سازی را به کمپین تبلیغاتی خود اضافه کنید.

فالورهای خود را در اینستاگرام افزایش دهید تا تیک آبی را در اینستاگرام بگیرید

اگرچه تعداد خاصی از فالوورها معیاری برای تأیید اینستاگرام نیست، اما تعداد فالوورهای بیشتر باعث می‌شود که شما قابل توجه‌تر به‌ نظر برسید. بنابراین اگر می‌خواهید گرفتن تیک آبی اینستاگرام را تضمین کنید، به افزایش فالوورهای خود ادامه دهید. 

به‌ طور منظم پست کنید

 دستورالعمل‌ها بیان می‌کنند که برای تأیید تیک آبی اینستاگرام فقط به یک پست نیاز دارید، اما در حالت ایده‌آل تا زمانی که حضور قوی‌تری در اینستاگرام نداشته باشید، نمی‌توانید درخواست تضمین شده‌ای دهید. فراموش نکنید پست‌های مستمر و جذاب باعث افزایش تعداد فالوورهای حقیقی شما می‌شود. 

افزایش تعامل

راه دیگر برای افزایش شانس تأییدیه تیک آبی اینستاگرام این است که دنبال‌کنندگان خود را درگیر کنید. در اکثر کانال‌های اجتماعی، نرخ تعامل اجتماعی با کاربران به‌ عنوان یک سیگنال قوی برای به رسمیت شناخته شدن توسط اینستاگرام در نظر گرفته می شود. اینستاگرام پیشنهاد می‌کند که مشتریان خود را تشویق کنید تا برند شما را در پست‌های خود تگ کنند تا سایر افراد بتوانند پست‌های مشتریانی را که از محصولات یا خدمات شما استفاده می‌کنند، مشاهده کنند.

اشتباهاتی که باید از آن ها اجتناب کرد

هنگام تلاش برای دریافت تیک آبی اینستاگرام، اشتباهات خاصی وجود دارد که باید به هر قیمتی از آنها اجتناب کنید. در اینجا برخی از کارهایی که برای گرفتن تأییدیه نباید انجام دهید را برای شما شرح داده‌ایم:

از خدمات شخص ثالث برای خرید تیک آبی اینستاگرام استفاده نکنید 

افراد آنلاین زیادی هستند که سعی می‌کنند شما را ترغیب به خرید تیک آبی اینستاگرام کنند. اما آیا اطمینان به این آدم‌ها و خرید تیک آبی اینستاگرام کار درستی است؟ باید به شما بگوییم این کاملاً یک کلاهبرداری است! مراحل درخواست تأیید تیک آبی اینستاگرام بسیار ساده است. هر کسی می‌تواند آن‌ها را دنبال کند و نیازی به تأیید حساب اینستاگرام خود با استفاده از یک سرویس شخص ثالث ندارید.

پیوندهای موجود در بیو خود را به کانال‌های رسانه‌های اجتماعی دیگر اضافه نکنید

از بیو اینستاگرام خود برای تبلیغ متقابل حساب‌های رسانه‌های اجتماعی دیگر استفاده نکنید. همچنین از فالوورهای خود در اینستاگرام نخواهید که شما را در جای دیگری فالو کنند. اینستاگرام اگر پروفایل شما حاوی پیوندهای «add me» به سایر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی باشد، درخواست شما را برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام تأیید نمی‌کند.

قوانین و خط ‌مشی‌های اینستاگرام را زیر پا نگذارید

قوانین و خط ‌مشی‌های اینستاگرام را زیر پا نگذارید

فرض کنید که تیک آبی اینستاگرام را دریافت کرده‌اید. فکر می‌کنید همه چیز تمام شده و بسیار خشنود هستید. اما یک اتفاق می‌تواند خیلی بد توی ذوق ما بزند: اینستاگرام تیک آبی را از شما پس می‌گیرد! اما دلیل چیست؟ برای جلوگیری از این امر، باید به پیروی از شرایط مورد تأیید اینستاگرام که شرح دادیم و همچنین دستورالعمل‌هایی که همان اول در بدو ورود به اینستاگرام تأیید کرده‌اید، احترام بگذارید. برخی از مواردی که ممکن است منجر به برداشتن تیک آبی اینستاگرام شما شود عبارتند از انتقال یا فروش نشان آبی خود، استفاده از بیو یا تصویر پروفایل یا حتی نام اینستاگرامی خود برای بازاریابی یا تبلیغ سایر خدمات و غیره.

خلاصه

خلاصه

تأیید شدن برای اینستاگرام (وبسایت اینستاگرام) قطعاً مزایای خود را دارد. از اطلاعات این مطلب استفاده کنید تا به شما کمک کند شانس خود را برای تأیید شدن و گرفتن تیک آبی اینستاگرام افزایش دهید تا بتوانید از مزایای بسیاری که داشتن این علامت آبی کوچک کنار نامتان به همراه دارد، لذت ببرید. به یاد داشته باشید، چه تیک آبی اینستاگرام را دریافت کنید یا نه، همچنان می‌توانید با تمرکز بر تولید محتوای جذاب و با کیفیت بالا که مخاطبان شما آن را دوست دارند و از آن استقبال می‌کنند، نتایج فوق‌ العاده‌ای را بر روی پلتفرم تجربه کنید. برای بهترین نتیجه در اینستاگرام، می‌توانید ابزارهایی مانند ابزارهای اتوماسیون اینستاگرام، ابزارهای بازاریابی اینستاگرام و طراحی جذاب و گرافیک بالا و غیره نیز امتحان کنید.