برنامه تیک تاک به عنوان یکی از پرطرفدارترین شبکههای اجتماعی در دنیا، به سرعت محبوبیت خود را در بین کاربران افزایش داده است. این شبکه اجتماعی امروزه به یکی از مهمترین پلتفرمهای رو به رشد برای ایجاد محتوا تبدیل شده است. تعداد بالای کاربران تیک تاک و امکانات زیاد این پلتفرم برای ساخت و انتشار محتوا، از پتانسیل بالای کسب درآمد از تیک تاک خبر میدهد. فرصتی که خیلی از تیک تاکرهای معروف از آن استفاده کردهاند و به درآمدهای قابل توجهی رسیدهاند. در ادامه، با بررسی روشهای مختلف درآمدزایی، به آموزش کسب درآمد از تیک تاک در ایران میپردازیم، با ما همراه شوید.
روش کسب درآمد از تیک تاک
تیک تاک به عنوان یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی در سالهای اخیر، فرصتهای زیادی را برای درآمدزایی ایجاد کرده است. از جمله راههای کسب درآمد از تیک تاک میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
1. گسترش برند خود: فروش محصولات منحصربهفرد به طرفدارانتان
اگر شما یک تیک تاکر هستید، میتوانید از این فرصت برای فروش محصولات خود به طرفدارانتان و کسب درآمد از تیک تاک بهره ببرید. فروش محصولات به طرفدارانتان، راهی برای گسترش برند است و در صدر آموزش کسب درآمد از تیک تاک در ایران هم قرار دارد.
با فروش محصولاتی مثل تیشرت، کلاه، کیسه، لیوان، استیکر و غیره با برند خودتان، علاوه بر درآمدزایی از تیک تاک، میتوانید ارتباط عمیقتری هم با طرفدارانتان برقرار کنید. روشهای مختلفی برای چاپ برند بر روی محصول وجود دارد و خیلی از شرکتها این خدمات را ارائه میدهند. برای جذابیت ویدئوهای تبلیغاتیتان از این محصولات، میتوانید از انواع فیلتر تیک تاک هم بهره ببرید.
2. برنامه خلاقیت تیک تاک؛ راهی برای کسب درآمد از تیک تاک
اگر شما هم یکی از کاربرانی هستید که فالوورهای زیادی دارید و به دنبال درآمد از تیک تاک هستید، به برنامه خلاقیت تیک تاک (TikTok Creativity Program) بپیوندید. این برنامه پیشرفته که در فوریه 2023 معرفی شد، جایگزینی برای صندوق خالقان تیک تاک (Creator Fund) است. با عضویت در این برنامه، شما میتوانید با ایجاد محتوای خلاقانه و جذاب، درآمد حساب شده از بخشی از درآمد یک میلیارد دلاری تیک تاک را دریافت کنید.
برای عضویت در این برنامه، باید حداقل 10 هزار فالوئر و 100 هزار بازدید واقعی از ویدیوهایتان در 30 روز گذشته داشته باشید. همچنین داشتن حداقل 18 سال سن یکی دیگر از شرطهای درآمدزایی از تیک تاک به این روش است.
3. همکاری با برندها
تیک تاک به تیک تاکرها اجازه میدهد تا از طریق همکاری با برندها درآمد کسب کنند. این کار با استفاده از Creator Marketplace تیک تاک انجام میشود. در این بازار برندها با اینفوئنسرهایی که محتوای مؤثر و جذاب دارند، به راحتی و سریع همکاری میکنند و محتوای تبلیغاتی خود را ایجاد میکنند. Creator Marketplace به عنوان یک آژانس مؤثر عمل میکند و به هر دو طرف این امکان را میدهد که آمادگی خود را برای همکاری با یکدیگر نشان دهند. این ویژگی به بازاریابان این امکان را میدهد که از تناقضاتی که در فرآیند بازاریابی در پلتفرمهای دیگر وجود دارد، جلوگیری کنند و از تجربۀ هماهنگ و یکپارچهتری برخوردار شوند.
همچنین، تیک تاکر میتواند در Shopify Collabs هم برای پیدا کردن برندهای همکار، تولید لینکهای وابستگی و مدیریت همکاری با برندها استفاده کند. در نتیجه، همکاری با برندها در تیک تاک یک روش کسب درآمد جذاب است که به اینفلوئنسرها توصیه میشود از آن استفاده کنند. در روشهای آموزش کسب درآمد از تیک تاک در ایران، همکاری با برندها جایگاه ویژهای دارد.
4. استفاده از ویژگی پخش زنده برای کسب در آمد از تیک تاک
پخش زنده یکی از ویژگیهای مهم شبکههای اجتماعی است که به خالقان محتوا اجازه میدهد تا با مخاطبان خود در زمان واقعی در ارتباط باشند. این ویژگی که علاوه بر تیک تاک در برنامه یوتیوب هم وجود دارد، به خالقان محتوا اجازه میدهد تا ویدئوی خود را به صورت زنده با فالوورهایشان به اشتراک بگذارند.
یکی از ویژگیهای مفید پخش زنده در پلتفرم تیک تاک، قابلیت هدیهدهی زنده است. این ویژگی به طرفداران امکان میدهد تا از طریق ارسال هدایای مجازی به خالق محتوا، به کار و تلاش او ارزش قائل شوند. این هدایای مجازی میتوانند در نهایت به پرداخت نقدی تبدیل شوند. این امر به طرفداران این امکان را میدهد تا از خالق محتوا در رسیدن به درآمد از تیک تاک حمایت کنند.
همچنین، پخش زنده میتواند به خالقان محتوا کمک کند تا به راحتی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و به ساختن روابط ارزشمند با آنان بپردازند. مخاطبانی که به خالق محتوا ارتباط قوی دارند، تمایل به پیشرفت و موفقیت آنان را دارند و به همین دلیل، پخش زنده میتواند به افزایش سایر جریانهای درآمدزایی از تیک تاک هم کمک کند.
5. ایجاد تبلیغات درون فید با استفاده از مدیریت تبلیغات تیک تاک
استفاده از فرصتهای بازاریابی ارگانیک در تیک تاک میتواند برای خیلی از کسب و کارهای آنلاین مفید باشد، اما اگر میخواهید با اندکی هزینه، به گسترش دسترسی به محتوای خود بپردازید، میتوانید تبلیغات درون فید تیک تاک را ایجاد کنید.
تبلیغات درون فید در لیست «for you» نمایش داده میشود و مثل ویدیوهای تیک تاک اتوماتیک در گوشی موبایل پخش میشود. با تبلیغات پرداختی، میتوانید مطمئن شوید تبلیغاتی که ساختید، به مخاطبانی که بیشترین علاقهمندی به محصولات شما را دارند، نمایش داده میشوند.
خوشبختانه مدیریت تبلیغات تیک تاک با شاپفایر ادغام شده است. این یعنی میتوانید تبلیغات تیک تاک خود را ایجاد کنید، گروه هدف را انتخاب کنید و عملکرد تبلیغ را از فروشگاه شاپفایر خود پیگیری کنید. بنابراین، ایجاد تبلیغات درون فید موثرترین روش کسب درآمد از تیک تاک در بلند مدت است. اگر در شروع راه هستید، میتوانید با دانلود از تیک تاک، از ویدئوهای منشر شده در این پلتفرم الهام بگیرید.
6. جمعآوری سرمایه از طریق سایتهای جمعآوری سرمایه
یکی از روشهای مؤثر کسب درآمد از تیک تاک، جمعآوری کمکهای مالی از طریق سایتهای سرمایه گذاری است. این سایتها پلتفرمهایی هستند که به خالقان و کارآفرینان امکان میدهند تا پروژههای خود را معرفی کرده و سرمایه لازم را از طریق جمعآوری سرمایه جذب کنند. برخی از سایتهای جمعآوری سرمایه عبارتند از: Kickstarter، Indiegogo، Fundable و Crowdcube
با استفاده از این سایتها، شما میتوانید پروژه خود را به جامعه ارائه دهید و افرادی که به آن علاقهمند هستند، میتوانند مبلغ مورد نظر خود را برای حمایت از پروژه شما اهدا کنند. این روش یک فرصت عالی برای تیک تاکرها است تا به دنبال حمایت مالی برای پروژههای خود بگردند و بازدهی مطلوبی را به دست آورند. البته این روش محدود به تیک تاک نیستند و از راههای کسب درآمد از یوتیوب هم محسوب میشوند.
در نهایت با توجه به محبوبیت روزافزون تیک تاک در ایران، فرصتهای کسب درآمد از این شبکه اجتماعی هم روزبه روز در حال افزایش است. افراد خلاق میتوانند با بهره گیری از این فرصتها، درآمدهای قابل توجهی کسب کنند.
دیدگاه خود را بنویسید