این روزها، ترفندهای جالب در اینستاگرام شما به اندازه محتوایی که به جهان عرضه می کنید اهمیت دارد. شما نمی توانید بدون قرار گرفتن در مقابل مخاطبان مناسب، حساب خود را رشد دهید. برخی از چیزهایی که تضمین می‌کردند در سال 2018 توسط آنها رشد کنید، دیگر کاربردی ندارند و باید به روش های دیگری مانند پروموت رو بیاورید. پروموت اینستاگرام یک روش بازاریابی است که پست ها و استوری های عادی را به پست ها و استوری های پولی تبدیل می کند. یعنی شما هزینه می پردازید و از الگوریتم اینستاگرام درخواست می کنید تا پست و استوری های شما را به کسانی که شما را دنبال نمی کنند هم نمایش بدهد. بنابراین بیشتر دیده خواهید شد و به تبع تعامل، لایک، کامنت و اشتراک گذاری از پیج شما بالا خواهد رفت. توجه داشته باشید برای اینکه بتوانید پروموت کنید باید حساب تجاری (business account) داشته باشید.

اگر پستی دارید که در حال حاضر بازدید خوبی دارد، می توانید آن را حتی بیشتر پروموت کنید. اینستاگرام به شما امکان می ‌دهد مخاطبان و جمعیت‌ خاصی را برای پست خود انتخاب کنید تا مطمئن باشید که توسط افراد مناسب دیده می‌شود. در مورد پروموت استوری ها هم، حتی با وجود اینکه استوری ها بعد 24 ساعت از پیج شما پاک می شود، همچنان به عنوان یک استوری پروموت شده نشان داده خواهد شد.

هزینه پروموت در اینستاگرام

هزینه پروموت اینستاگرام تا 5 دلار آمریکا متغیر است. وقتی پست یا استوری ای را که می‌خواهید پروموت کنید انتخاب کردید، می‌توانید مقداری که می‌خواهید خرج کنید را تعیین کنید و پست شما تا زمانی که این پول تمام شود پروموت خواهد شد. شما برای پروموت اینستاگرام بر اساس CPC (هزینه هر کلیک) هزینه پرداخت می کنید. برای اکثر کاربران، CPC بین 0.50 تا 1 دلار است، اما بسته به جمعیت هدف و بازار شما نوسان دارد. به عنوان مثال، صنعت پوشاک بسیار رقابتی است و هزینه ی آن تا 3 دلار هم می رسد. متاسفانه، برای حل مشکل پروموت اینستاگرام در ایران، باید از شرکت های تبلیغاتی ای که این کار را انجام می دهند استفاده کنید چون این ویژگی در کشور ما تحریم است. حتی اگر تحریم نبود هم شما برای پرداختن هزینه ی آن باید از حساب بین المللی استفاده می کردید. 

بنابراین به خاطر این دو مشکل در پروموت اینستاگرام در ایران، علی رغم مفید بودن آن، خیلی از افراد به سراغش نمی روند.

نکات و ترفندهایی برای شروع پروموت اینستاگرام

مخاطبان هدف خود را بشناسید

بسیار مهم است بدانید که می خواهید محتوای شما به چه کسانی نمایش داده شود. هنگامی که یک پست را پروموت می کنید، برای انتخاب مخاطب، سه حق انتخاب خواهید داشت. مخاطبان اتوماتیک، کاربرانی را هدف قرار می ‌دهد که شبیه به کسانی هستند که قبلاً شما را دنبال کرده ‌اند و در گذشته با شما در ارتباط بوده ‌اند. این روش برای یکپارچه کردن مخاطبان عالی است، اما برای دستیابی به کاربران جدید زیاد کارآیی ندارد. مخاطبان محلی افراد در یک منطقه جغرافیایی خاص را هدف قرار خواهند داد. مخاطب دستی به شما این امکان را می دهد که بر اساس سن، مکان، علایق و موارد دیگر، مخاطبان خاص خود را ایجاد کنید.

پست های با عملکرد خوب را پروموت کنید

برای اطمینان از اینکه به اندازه ی هزینه پروموت اینستاگرام، از آن استفاده برده اید، فقط باید پست هایی را پروموت کنید که قبلاً با فالوورهای شما تعامل خوبی داشته اند. نگاهی به ابزار Insights در اینستاگرام بیندازید تا ببینید کدام یک از پست‌های شما بیشترین میزان تعامل را داشته و از این معیارها برای انتخاب اینکه کدام یک ارزش پروموت در اینستاگرام را دارند استفاده کنید.

انگیزه خود را از پروموت در اینستاگرام مشخص کنید

وقتی پست خود را تبلیغ می کنید، سه گزینه برای اینکه می خواهید کاربران به کجا هدایت شوند در اختیار شما قرار می گیرد. قبل از انتخاب، به انگیزه خود فکر کنید. اگر می‌خواهید پیج خود را تقویت کنید، باید افراد را به پروفایل خود هدایت کنید. الگوریتم اینستاگرام از پروفایل‌هایی حمایت می‌کند که بازدیدهای زیادی دریافت می ‌کنند. افراد را به وب سایت خود هدایت کنید تا فروش شما افزایش پیدا کند یا پیام های بیشتر را انتخاب کنید تا پست شما به افراد زیادی نمایش داده شود. اگر هدف شما آگاهی مردم از برندتان و افزایش تعامل باشد، این مورد گزینه خوبی است.

نحوه پروموت در اینستاگرام

همانطور که گفتیم، پروموت اینستاگرام فقط برای پیج های تجاری در دسترس است و اگر پیج تجاری ندارید به روش زیر می توانید پیج خود را به یک پیج تجاری تبدیل کنید.

 1- وارد اینستاگرام شوید و روی آیکون پروفایل در پایین صفحه سمت راست بزنید تا به پروفایل خود بروید.

نحوه ورود به پروموت

 2- روی سه نوار در بالا سمت راست کلیک کرده، سپس روی تنظیمات کلیک کنید.

وارد settings شوید

 3- روی accounts کلیک کنید و به پایین صفحه بروید. سپس روی “Switch to Professional Account” کلیک کنید. به همین سادگی پیج خود را تجاری کردید! حالا میخواهیم نحوه پروموت در اینستاگرام را مرحله به مرحله باهم ببینیم.

تجاری سازی پیج اینستاگرام

پروموت پست

 1- وارد اپلیکیشن اینستاگرام در گوشی موبایل خود شوید و با ضربه زدن بر روی آیکون پروفایل در پایین سمت راست به پروفایل اینستاگرام خود بروید. سپس روی promotions ضربه بزنید.

کلیک برروی پروموشن

 2- اینستاگرام به طور خودکار یکی از بهترین پست های شما را برای پروموت پیشنهاد می کند. می‌توانید با این پیشنهاد پیش بروید، یا روی choose a post ضربه بزنید تا پست مورد نظر را انتخاب کنید. پس از انتخاب پستی که می‌خواهید تبلیغ کنید، در اندروید روی نماد ➔ و در ios روی next در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید تا ادامه دهید.

choose a post

 3- هدف خود را از میان گزینه های ذکر شده انتخاب کنید.

انتخاب هدف

اگر می‌خواهید افراد بیشتری محتوای شما را ببینند و شما را دنبال کنند، more profile visits را انتخاب کنید.

اگر می خواهید افراد را به وب سایت خود هدایت کنید، more website visits را انتخاب کنید. سپس به شما این امکان داده می شود که URL وب سایت و یک فراخوان مناسب به پست خود اضافه کنید.

اگر کسب ‌و کار شما خدماتی ارائه می‌کند و می‌خواهید از طریق پیام‌ های مستقیم سؤالات بیشتری از مشتریان داشته باشید، more messages را انتخاب کنید.

سپس، در اندروید روی نماد ➔ و در ios روی next در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید.

 4- در مرحله بعد، مخاطبان هدف خود را انتخاب کنید. اگر “Automatic” را انتخاب کنید، پست شما برای افرادی که با فالوور های فعلی شما ارتباط دارند، نمایش داده می شود.

از طرف دیگر، می توانید با انتخاب گزینه "Create Your Own" مخاطب هدف خود را بر اساس موقعیت مکانی، سن، جنسیت و علایق شخصی سازی کنید. وقتی کارتان تمام شد، برای ادامه، در اندروید روی نماد ➔ و در ios روی next در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

 5- اسلایدرها را تغییر دهید تا مقدار پولی را که می خواهید برای پروموت پست خود خرج کنید (Budget) و مدت زمان اجرای تبلیغات (Duration) را انتخاب کنید. برای ادامه در اندروید روی نماد ➔ و در ios روی next در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

تغییر بودجه

 6- در مرحله نهایی، می توانید پست خود را بررسی کنید. اگر اکانت تجاری شما به یک صفحه تجاری فیس بوک مرتبط نشده است، قبل از اینکه بتوانید ادامه دهید، باید یک روش پرداخت را در بخش payment اضافه کنید. بعد، create promotion را انتخاب کنید و تمام!

پس از ایجاد یک پروموت اینستاگرام، پست شما به عنوان under review برچسب گذاری می شود. پس از تایید پروموت شما توسط اینستاگرام، یک اعلان در قسمت فعالیت خود دریافت خواهید کرد. هنگامی که پروموت شروع شد، می توانید از دکمه promotions در پست خود برای مشاهده اطلاعات در مورد نحوه عملکرد آن استفاده کنید.

پروموت استوری

شما می‌توانید استوری های فعال خود، استوری هایی که هایلایت کرده اید و استوری های آرشیو شده را پروموت کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که شما فقط می توانید از عناصر خاصی مانند هشتگ ها، منشن ها، نظرسنجی ها و تگ های لوکیشن در این استوری ها استفاده کنید. استوری هایی با گیف، ایموجی، موسیقی و سایر عناصر از این قبیل برای پروموت اینستاگرام واجد شرایط نیستند.

مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید برای دسترسی به استوری خود، روی عکس پروفایل خود ضربه بزنید. سپس روی سه نقطه پایین سمت راست ضربه بزنید و "Promote" را انتخاب کنید.
  2. اگر می خواهید یک استوری قدیمی یا آرشیو شده را پروموت کنید، به پروفایل خود بروید و روی سه نوار در بالا سمت راست ضربه بزنید. برای دسترسی به استوری های آرشیو شده خود، "Archive" را از منوی کشویی انتخاب کنید.
  3. هدف خود را از میان گزینه های ذکر شده انتخاب کنید. سپس در اندروید روی نماد ➔  و در ios روی next در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید.
  4. در مرحله بعد، مخاطبان هدف خود را برای داستان تبلیغ شده خود انتخاب کنید. سپس در اندروید روی نماد ➔  و در ios روی next در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید.
  5. اسلایدر ها را تغییر دهید تا مقدار پولی را که می‌خواهید برای تبلیغ استوری اینستاگرام خود خرج کنید و مدت زمان اجرای تبلیغات را انتخاب کنید. سپس در اندروید روی نماد ➔  و در ios روی next در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید.
  6. در اینجا باید یک روش پرداخت انتخاب کنید و سپس create promotion را بزنید.

پروموت استوری اینستاگرام شما پس از بررسی و تایید توسط اینستاگرام اجرا می شود. استوری فعال در پروفایل شما پس از 24 ساعت ناپدید می شود. با این حال، همچنان به عنوان یک استوری پروموت شده برای مدت زمانی که تنظیم کرده اید اجرا می شود. پروموت در اینستاگرام می ‌تواند پر هزینه باشد، اما اگر صفحه یا وب سایت شما به دیده شدن نیاز داشته باشد ارزشش را دارد. اگر هنوز مردد هستید و نمی دانید که چگونه کار می کند، یک پروموت آزمایشی روی یکی از بهترین پست های خود انجام دهید. آن را به مدت 24 ساعت با هزینه 10 دلاری تبلیغ کنید و ارزیابی کنید که چگونه بر تعامل شما تأثیر می گذارد. فراموش نکنید که پروموت اینستاگرام اگر به درستی انجام شود، می‌تواند به موفقیت بزرگی برای برند شما منجر شود.