از بین شبکههای اجتماعی موجود، اسنپ چت زرد با بیش از ۷۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه، یکی از بزرگترین و موفقترین آنها است. این پلتفرم هم مثل رقبایش، هرساله با انجام بهروزرسانیهایی تلاش میکند تا علاوه بر جذب کاربران جدید، نیازهای کاربران فعلی را هم برطرف کند. در تاریخ ۱۶ فوریه ۲۰۲۳، این شرکت هدف خود را رسیدن به بیش از ۱ میلیارد کاربر در دو تا سه سال آینده اعلام کرد. برای رسیدن به این هدف جسورانه، جدیدترین ورژن اسنپ چت با تغییرات جذابی همراه شده است که در ادامه این تغییرات را با هم بررسی خواهیم کرد. پس اگر میخواهید بدانید اسنپ چت چیست و ویژگیهای جدید آن کدامند، با ما همراه باشید.
تاریخچه اسنپ چت
اسنپ چت، بیش از یک اپلیکیشن پیامرسان، یک راه سرگرمکننده و سریع برای ارتباط با دوستان است که مخصوصاً بین نوجوانان و جوانان محبوبیت زیادی دارد. این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۱ توسط دانشجویان دانشگاه استنفورد، ایوان اشپیگل، رجی براون و بابی مورفی با نام «پیکابو» تأسیس شد و در سال ۲۰۱۲ نام آن به اسنپ چت تغییر پیدا کرد.
علاوه بر نقش اصلیاش که ایجاد ارتباط بین دوستان از طریق مکالمات است، اسنپ چت زرد در حال حاضر به بسته بزرگتری تبدیل شده است که کاربران، که به آنها «اسنپچترز» میگویند، میتوانند در آن خرید کنند، آنچه را که در اپهای دیگر میبینند به اشتراک بگذارند، خبر بخوانند، بازی کنند و حتی ویدیوهای منحصر به فرد خود را بسازند.
یکی از زمینههایی که اسنپ چت زرد بر روی آن تمرکز میکند، واقعیت افزوده (AR) است. بر اساس اطلاعات ارائهشده توسط اسنپ چت، بیش از 250 میلیون کاربر از افزونههای خرید واقعیت افزوده این اپلیکیشن که از ژانویه ۲۰۲۱ راهاندازی شده است، بیش از 5 میلیارد بار استفاده کردهاند.
نصب اسنپ چت برای کاربران آی او اس و اندروید امکانپذیر است. همچنین، شما باید یک پسورد اسنپ چت داشته باشید تا به حساب خود وارد شوید. برای استفاده از جدیدترین ورژن اسنپ چت، مطمئن شوید که اپلیکیشن خود را به روز رسانی کنید. در ادامه با بعضی از ویژگیهای جدید اسنپ چت اصلی آشنا خواهید شد.
معرفی My AI: چت بات سفارشی با فناوری GPT از OpenAI در اسنپ چت
در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۳، اسنپ چت یک چت بات سفارشی که با استفاده از فناوری GPT از OpenAI اجرا میشود، را راهاندازی کرد. این چت بات که «My AI» نامیده شده است، به عنوان یک ویژگی آزمایشی در طول هفته برای مشترکین Snapchat+ در دسترس قرار گرفت.
My AI برنامهریزیشده است تا به کاربران در مواردی مثل تهیه غذا، نوشتن هایکو یا برنامهریزی برای یک سفر کمک کند. بر اساس اطلاعات ارائهشده توسط اسنپ چت، کاربران میتوانند این چت بات را با دادن یک نام به آن و انتخاب یک پسزمینه برای تجربه چت خود سفارشی کنند.
اسنپ چت زرد، با توجه به بحثهای فراوان در مورد ChatGPT و چت بات های مشابه دیگر، به کاربران هشدار داده است که «هیچ رازی را با My AI به اشتراک نگذارند» و نباید به آن برای مشاوره اعتماد کنند. بنابراین، برای استفاده از این ویژگی در جدیدترین ورژن اسنپ چت، مطمئن شوید که از فیلتر اسنپ چت برای حفاظت از حریم خود استفاده کنید.
Director Mode: ویرایش ویدئوهای شما در اسنپ چت زرد
در سال 2022، اسنپ چت زرد « Director Mode» را ابتدا برای کاربران iOS راهاندازی کرد. این ویژگی به کاربران اجازه میدهد تا ویدیوها را مستقیماً در پلتفرم ویرایش کنند به جای اینکه این کار را در سایر اپلیکیشنهای انجام دهند، ویژگیای که بسیار شبیه به شبکه اجتماعی TikTok است.
این حالت مجموعهای جدید از ابزارهای دوربین و ویرایش را به اپلیکیشن اسنپ چت اضافه کرده است. یکی از این ابزارها قابلیت دوربین دوگانه است که با استفاده از آن، هم دوربین جلو و هم دوربین عقب را میتوان به طور همزمان استفاده کرد. Director Mode به کاربران اجازه میدهد به راحتی ویدئوهای 360 درجه ضبط کنند.
از ویژگیهای دیگر این حالت میتوان به تغییر پسزمینه با استفاده از حالت Green Screen و ویرایش چندین اسنپ به طور همزمان با Quick Edit اشاره کرد. از این به بعد کاربران اندروید هم میتوانند به این ویژگی دسترسی داشته باشند. بنابراین اگر میخواهید از ویژگی های آخرین ورژن اسنپ چت در گوشی موبایل خود استفاده کنید، اپلیکیشن اسنپ چت اصلی خود را به روز رسانی کنید.
همچنین این را هم اضافه کنیم که اگر از این را هم اضافه کنیم که اگر از طرفداران فیلتر آرایش اسنپ چت و فیلتر گریه هستید، نسخه جدید این اپلیکیشن شما را سوپرایز خواهد کرد.
راهاندازی نسخه تحت وب اسنپ چت
یکی از بزرگترین به روز رسانیهای اسنپ چت زرد در سال 2022، راهاندازی وبسایت web.snapchat.com در تاریخ 18 ژوئیه بود. برای اولین بار، کاربران اسنپ چت میتوانند گوشی همراه خود را کنار بگذارند و برای گفتگو با دوستان خود از مرورگر لپتاپ استفاده کنند.
به گفته اسنپ چت، بیش از 100 میلیون کاربر اسنپ چت به طور میانگین هر ماه از تماس صوتی یا تصویری استفاده میکنند. در واقع، اسنپ چت در وب به کاربران اجازه میدهد تا گفتگوهای خود را با استفاده از ویژگیهای Chat Reactions و Chat Reply به صورت راحتتری ادامه دهند.
اسنپ چت همچنین اطمینان خواهد داد که تجربه خرید AR هم میتواند از طریق کامپیوتر انجام شود، با برنامههای برای راهاندازی Shopping Lenses در آینده، که امکان خرید از طریق برنامه را فراهم میکند. امکان دسترسی به وب در ابتدا فقط برای مشترکین اسنپ چت+ در کشورهایی که این خدمت در آنها فعال است، در دسترس بود. در تاریخ 15 سپتامبر همان سال، اسنپ چت این امکان در اختیار تمام کاربران خود قرار داد.
بنابراین، اگر میخواهید از ویژگی های آخرین ورژن اسنپ چت در کامپیوتر خود استفاده کنید، مطمئن شوید که به وبسایت اسنپ چت اصلی مراجعه کنید
Snapchat+: ویژگیهای اختصاصی با اشتراک در اسنپ چت زرد
در نسخه جدید اسنپ چت زرد امکانی مبتنی بر اشتراک، به نام Snapchat+ راهاندازی شده است. این ویژگی یک پلتفرم کاملاً جدید نیست، بلکه مجموعهای از ویژگیهای اختصاصی است که قبل از انتشار عمومی، ابتدا برای کاربران Snapchat+ و با هزینه 3.99 دلار در ماه در دسترس قرار میگیرند.
هر کس میتواند با یک ضربه به Snapchat+ از پروفایل اسنپ چت خود سوئیچ کند. اما در حال حاضر این ویژگی فقط در آمریکا، کانادا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، استرالیا، نیوزیلند، عربستان سعودی و امارات متحده عربی در دسترس است. این شرکت گفته است که با گذشت زمان، کشورهای بیشتری را به این لیست اضافه خواهند کرد. طرفداران این امکان باید از اسنپ چت قدیمی خود خداحافظی کنند.
Family Center اسنپ چت: ویژگیای برای والدین نگران
جدیدترین ورژن اسنپ چت با معرفی ابزار «Family Center» امکان کنترل بیشتر والدین بر فعالیتهای فرزندانشان در پلتفرم را فراهم کرده است. این ابزار درون برنامه اجازه میدهد تا والدین ببینند فرزندان نوجوانشان با چه کسی در پلتفرم در تعامل هستند. هر دوست جدیدی که توسط فرزندان اضافه میشود هم قابلمشاهده است و اسنپ چت برنامه دارد در آینده بهروزرسانی در این خصوص ارائه دهد.
طبق گفته اسنپ چت ویژگی Family Center طوری طراحی شده است که نشاندهنده روشی باشد که والدین با نوجوانان خود در دنیای واقعی در تعامل هستند، «جایی که والدین معمولاً میدانند نوجوانانشان با چه کسی دوست هستند و چه موقع میروند بیرون - اما به مکالمات خصوصی آنها گوش نمیدهند.»
والدین همچنین میتوانند هر اکانتی را که مشکوک میدانند را مستقیماً به اسنپ چت گزارش دهند. با این حال، آنها نمیتوانند محدودیت زمانی برای استفاده از برنامه توسط کودکان تعیین کنند و نمیتوانند دقیقاً ببینند کودکان درباره چه چیزی صحبت میکنند. پس اگر نگران فرزندان خود هستید اسنپ چت قدیمی خود را به روز رسانی کنید.
تغییر نام کاربری در اسنپ چت (Username change)
برای اولین بار، اسنپ چت به کاربران اجازه داده است تا نام کاربری خود را تغییر دهند. این ویژگی که در تاریخ 23 فوریه اعلام شد، برای کاربرانی مهم است که نمیخواهند همیشه از یک نام کاربری ثابت استفاده کنند.
تغییر نام کاربری میتواند از منوی «تنظیمات» اعمال شود. تمام کاری که کاربران اسنپ چت زرد باید انجام دهند این است که روی «Username» کلیک کنند و سپس گزینه «Username change» را در زیر جعبه نام کاربری لمس کنند. سپس میتوان نام کاربری جدید را وارد کرد.
با این حال، کاربران نمیتوانند نام کاربری خود را بیش از یک بار در هرسال تغییر دهند. آنها همچنین قادر به انتخاب نام کاربری که در حال حاضر در استفاده است یا احتمالاً در گذشته استفاده کردهاند، نخواهند بود. این به این معنی است که نام کاربری قدیمی هرگز نمیتواند دوباره استفاده شود.
کسب درآمد بیشتر برای خالقان محتوا با Mid-roll ads اسنپ چت زرد
یکی از جدیدترین ویژگیهای اسنپ چت زرد Mid-roll ads نام دارد. ویژگیای که به منظور حمایت از خالقان طراحی شده و به آنها کمک میکند تا درآمد بیشتری روی پلتفرم کسب کنند.
Mid-roll ads یک ویژگی جدید در اسنپ چت زرد است که به خالقان محتوا کمک میکند تا با قرار دادن تبلیغات در داستانهای عمومی خود، بیشتر درآمد کسب کنند. این تبلیغات در وسط داستان یک Snap Star نمایش داده میشوند و Snap Starها بخشی از درآمد حاصل از آنها را دریافت میکنند. این یک روش منحصر به فرد برای تبلیغدهندگان است تا از طریق قرار دادن تبلیغات در داستانهای افراد معروف اسنپ چت اصلی به مخاطبین این شبکه اجتماعی دسترسی پیدا کنند.
دیدگاه خود را بنویسید