بیزینس اکانت اینستاگرام یکی از ترفندهای اینستاگرام برای جذب مخاطبهای تجاری خود میباشد چرا که امروزه اکثر نیازهای ما وابسته به خریدهای اینترنتی است و چه بهتر اینکه محصول مورد پسند خود را بدون نیاز به کوچکترین تحرکی بخریم. حتی میتوانیم از نظر بقیه هم استفاده کنیم و یا از خود فروشنده مشورت بگیریم. بیزینس اکانت اینستاگرام برای فروشندهای که قرار است کار خود را در این شبکه اجتماعی پرطرفدار انجام دهد، کاملا ضروری است زیرا امکانات بیشتری نسبت به اکانتهای شخصی خواهد داشت؛ به طور مثال جذابترین و کارآمدترین این ویژگیها وجود نمودار تحلیلی برای میزان فروش و میزان سود است ولی این مورد را هم بدانید که اینستاگرام این کار را بدون دریافت سود خود انجام نمیدهد و هزینه خود را برای تبلیغات محصول شما میگیرد.
البته مزایای دیگری مثل امکان اضافه کردن لینک در استوریها و نمایش اطلاعات کسب و کار شما در بیو خود و همچنین دسترسی به بخش insights که فقط مختص اکانت تجاری اینستاگرام است، در اختیار شما قرار میگیرد. اگر چه مخاطب پیجهای شخصی بیشتر از پیجهای تجاری است و یا حتی یکی دیگر از معایب آن شخصی نبودن اینگونه پیجها میباشد. پروفایل اینستاگرام نیز در بیزینس دارای اهمیت می باشد. شاید این سوال برایتان پیش آید که چگونه در اینستاگرام، اکانت تجاری بسازیم؟ در ادامه به روند ساخت و تنظیمات بیزینس اکانت اینستاگرام میپردازیم. اگر صاحب کسب و کاری هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. با ما همراه باشید.
چگونه در اینستاگرام، اکانت تجاری بسازیم؟
- در ابتدا باید اکانت اینستاگرام بسازید ولی اگر در حال حاضر اکانت دارید نیاز به حذف یا دوباره ساختن آن نیست. لطفا این نکته را رعایت کنید که پیج شما شخصی نباشد در غیر این صورت نمیتوانید اکانت تجاری اینستاگرام راهاندازی کنید. نکته بعدی این که حتما اپلیکیشن اینستاگرام را به آخرین نسخه، بروزرسانی کنید و برای چک کردن آخرین نسخه نصب شده خود میتوان به تنظیمات اینستاگرام در بخش "درباره" به آخرین بروزرسانی نصب شده، دست یافت. در قسمت پایین برنامه در بخش اکانت بروید و با انتخاب گزینه "بیشتر" که همان سه خط بالای صفحه است، وارد بخش تنظیمات حساب اینستاگرام خود شوید.
- در این بخش گزینه اکانت (Account) را انتخاب کنید و روی آخرین بخش منو که گزینه "تغییر به حساب حرفهای" یا "Switch to Professional Account" است، کلیک کنید. چهار صفحه برای شما نمایش داده میشود. در صفحه اول داریم که با فعال کردن بیزینس اکانت اینستاگرام، شما به ابزارهای ویژه آن دسترسی پیدا میکنید که البته در قسمت قبل به آن پرداختیم. با قابلیت صفحه دوم، شما دسترسی به علاقهمندیهای فالورهای خود دارید، پس میتوانید با دانستن این موضوع به درآمد بیشتری برسید. قابلیت صفحه بعدی به این صورت است که اینستاگرام به شما کمک میکند تا پیج شما بیشتر شناخته شود؛ یعنی شما را برای کسانی که علاقهمند به محتوای پیج شما هستند، تبلیغ میکند و در آخر هم ابزاری که کار شما و کاربر را راحتتر میکند، نمایان میشود؛ یعنی دسترسی به گزینه تماس، ایمیل و حتی پیام به ادمین پیج شما.
- بخش بعد از شما میپرسد بهترین توصیفی که قرار است در پیج خود تولید محتوا کنید، چیست؟ که گزینههای مختلفی هم برای جواب در بخش پایینی وجود دارد؛ به طور مثال هنرمند، خواننده، بلاگر، گیمر و… که این مورد به افزایش بازدید پیج شما در آینده کمک خواهد کرد. به طور مثال فردی که علاقه به بازی دارد ممکن است جذب یکی از هزاران پیجهای بازی شود که یکی از آن پبجها شما هستید. اینستاگرام با دانستن علاقه او پیشنهاد برای دنبال کردن پیجهای گیمینگ و حتی پیج شما را میدهد که این ویژگی خیلی مهمی است چرا که هرچقدر اکانت شما دارای مخاطبهای بیشتری باشد، شناختهتر است و ارزش آن نیز بالاتر است. در بخش بعد هم حیطه کاری شما را میپرسد که آیا شما سازنده هستید یا فقط فروشندهاید؟
- مرحله بعد، بخش اطلاعات قابل نمایش برای مخاطبین است و از شما شماره تماس، آدرس ایمیل و آدرس محل کار را میپرسد. همانطور که گفته شد، این بخش برای نمایش اطلاعات شما برای دسترسی راحتتر مخاطب به محتوای پیج شما است. پس از تکمیل این بخش گزینه بعدی را بزنید تا به انتهای ساخت بیزینس اکانت اینستاگرام برسیم. در آخر هم از شما اتصال به اکانت فیسبوک میخواهد که هم میتوانید با گزینه skip آن را رد کنید یا متصل شوید. حال شما یک اکانت تجاری دارید. اگر اشتباهی برای ثبت اطلاعات پیش آمد، بعدا میتوانید در بخش تنظیمات، آن را تغییر دهید.
تنظیمات بیزینس اکانت اینستاگرام
در بخش پروفایل اینستاگرام میتوانید اطلاعات حساب کاربری خود را مانند پروفایل، نام کاربری، نام خودتان، آدرس وب، بیو، ایمیل یا حتی جنسیت خود را تغییر دهید تا فرد مخاطب بیشتر با پیج شما آشنا شود. اگرچه این برای همه کسانی است که اینستاگرام دارند اما اکانت تجاری دارای قابلیتهای مهمتری مانند آدرس محل کار، اطلاعات تلفن و تعیین پیج فیسبوک است که به شما دسترسی بیشتری برای نمایش بیشتر کسب و کارتان میدهد. اگر سایتی ندارید که محصولات خود را در آن برای فروش قرار دهید، میتوانید به کمک فیسبوک و خود اینستاگرام آن را انجام دهید. در ادامه مراحل آن را شرح میدهیم.
وارد حساب فیسبوکی که آن را برای اکانت تجاری اینستاگرام میخواهید، شوید. سپس یک منو از محصولات خود بسازید. حال با گزینه "Linked Accounts" حساب فیسبوک خود را به حساب تجاری اینستاگرام خود وصل کنید. حال کاتالوگ محصولات خود را در فیسبوک ایجاد کنید تا بتوانید از طریق پیج اینستاگرام، محصولات را انتخاب کنید. در مرحله بعد گزینه سه نقطه را انتخاب کرده و سپس گزینه Tag" "Product را انتخاب کنید. در مرحله بعد روی گزینه "New Product" کلیک کرده و محصول خود را اضافه کنید. در آخر هم توضیحات کالا، نحوه پرداخت و مشخص کردن ارز کشورتان را بنویسید که مخاطب اطلاعات کامل را برای خرید محصول داشته باشد.
نکته مهم این است که محصول شما حتما باید فیزیکی باشد؛ در غیر این صورت این کار انجام نمیگیرد. حال میتوانید در بخش پایین صفحه خود، آیکون کیف را مشاهده کنید. بعد از اضافه کردن محصول خود، مدتی طول میکشد که محصولتان تایید شود که اگر تایید نشد بهتر است همین مسیر طی شده را با کمی تغییر انجام دهید. پس از تایید فیسبوک نوبت به تایید اینستاگرام میرسد که حدود یک روز زمان میبرد. داشتن بیزینس اکانت اینستاگرام، یکی از اصلیترین و پراهمیتترین بخش کسب و کار است. بنابراین سعی کنید تمام نکات ریز و درشت را رعایت کنید تا بهترین فروش را داشته باشید.
کلام آخر
امروزه حتی برای کوچکترین خریدها هم ما از خانه، تکانی نمیخوریم؛ پس میتوان گفت اکثر مردم به این شیوه زندگی میکنند. بنابراین اگر میخواهید کسب و کارتان رونق پیدا کند، بشتابید و به سوی فروشهای آنلاین روی بیاورید در غیر این صورت ممکن است سود مورد نظر خود را نداشته باشید. در این مقاله صفر تا صد ساخت اکانت تجاری صفحه اینستاگرام که پررونقترین بازار را دارد، پرداختیم. روزانه 500 میلیون کاربر از اینستاگرام استفاده میکنند و حداقل 50 درصد آنها حداقل یک اکانت بیزینسی دنبال و از آن خرید میکنند. قابل پیشبینی است که این ارقام در آیندهای نه چندان دور افزایش یابد. پس داشتن بیزینس اکانت اینستاگرام را دست کم نگیرید.
دیدگاه خود را بنویسید