سال ها پیش اگر در صفحه شخصی خود در اینستاگرام عکسی را به اشتراک می گذاشتید معمولا هر مکانی که خود مد نظر داشتید را می توانستید به عکسی که به اشتراک گذاشتید اضافه کنید. ولی از زمانی که مالکیت اینستاگرام توسط فیسبوک خریداری گردید؛ دیگر افراد قادر به اضافه نمودن مکان های غیر واقعی در لوکیشن اینستاگرام نبودند و چون بستر لازم در این اپلیکیشن هنوز آماده سازی نشده بود، در ثبت برخی مکان های واقعی نیز دچار مشکل می شدند. به همین دلیل برای حل این مشکل از فیسبوک استفاده کردند. به طوری که برای اضافه کردن لوکیشن به اینستاگرام باید اکانت اینستاگرام به فیسبوک متصل می شد.
اضافه کردن لوکیشن در اینستاگرام همچون سایر قابلیت ها یا ویژگی های کاربردی مثل فونت اینستاگرام، نشر استوری و... یکی از قابلیت هایی است که در فعالیت های کاری در اینستاگرام تاثیر به سزایی دارد. چرا که وقتی در اینستاگرام این گزینه فعال شود افراد بیشتری با جستجوی نام لوکیشن در اینستاگرام به صفحه مورد نظری که لوکیشن خود را فعال کرده دسترسی پیدا می کنند. اضافه کردن لوکیشن به اینستاگرام باعث می گردد که تعداد افراد زیادی به پیج مورد نظر سر بزنند و مثلا احتمال ثبت سفارش برای پیج های فروشگاهی نیز بالا می رود و همینطور برای جستجو کننده نیز مفید واقع می شود چون راحت تر به هدف مد نظر خود می رسد.
در واقع می توان گفت که اضافه کردن لوکیشن به اینستاگرام، یکی از ترفندهای اینستاگرام محسوب می شود. همین ویژگی خوب باعث جذب تعداد زیادی کاربر می شود. در ابتدا به معرفی خود اینستاگرام می پردازیم تا با آن به طور کامل آشنا شوید.
معرفی اینستاگرام
اینستاگرام یک برنامه جهانی می باشد که در سال 2010 توسط کوین سیتروم ایجاد گردید. برنامه ای که ظرف مدت کوتاهی طرفداران زیادی را جذب خود کرد و به یک شبکه اجتماعی پر قدرت تبدیل شد. این اپلیکیشن فضایي را ایجاد کرده است که بدون دریافت هزینه محیط لازم برای ارتباطات دوستانه و همچنین محیط لازم برای کسب و کار (بیزینس) را برای کاربران خود ایجاد نماید. اینستاگرام به مرور زمان قابلیت های خود را افزایش داده و همین امر باعث سرگرم شدن مردم شده است. همچنین بسیاری از افراد با عضو شدن در این برنامه جهانی برای خود بدون نیاز به خارج شدن از خانه کسب و کار خانگی دست و پا کرده اند. این برنامه باعث شده زنان خانه دار زیادی که علاقه مند به فعالیت های اقتصادی هستند ولی بخاطر برخی شرایط و کار هایی که در خانه دارند نمی توانند در بیرون کار کنند، از همین طریق برای خود درآمد کسب کنند.
این نرم افزار بعد ها توسط شرکت فیسیوک خریداری شد.که این باعث گردید برخی مشکلات موجود در این نرم افزار برطرف گردد. کار کردن با این برنامه بسیار راحت می باشد .در مرحله اول باید برای خود اکانت بسازید.
ساخت اکانت در اینستاگرام
اگر برای اولین بار می خواهید عضو این شبکه اجتماعی شوید باید برای خودتان یک اکانت ایجاد کنید. برای عضویت در این شبکه باید نرم افزار آن را نصب کنید و یا از سایت آن استفاده کنید بعد از طریق موبایل، ایمیل و فيسبوك اطلاعات خواسته شده را تکمیل نمایید. سپس پیامی به ایمیل یا هر روشی که انتخاب کردید فرستاده می شود. پیامی که به شما ارسال شده است را در قسمت مربوطه وارد می کنید. با این روش شما به گروه بزرگ شبکه اجتماعی اینستاگرام پیوسته ايد. در صورت تمایل برای نمایه (پروفایل) خود تصویری را می توانید انتخاب می کنید.
علامت های رایج در اینستاگرام
- خانه (home): صفحه اولیه اینستاگرام می باشد که در اینجا شما استوری های جدید افراد و نیز پست های منتشر شده اخیر را می توانید مشاهده کنید.
- قلب: به لایک معروف می باشد. اگر زیر پست روی گزینه قلب بزنيد، یعنی شما این پست را پسندیده اید.
- اکسپلور (explore): در این قسمت پست های تصادفی بسیاری را می توانید مشاهد کنید.
- پروفایل: این صفحه شخصی شما می باشد که می توانید مشخصات بیو خود را ویرایش کنید یا وضعیت پست های خود را بازنگری کنید.
- اسکنر: هر پیج يا صفحه اي در اينستاگرام دارای کد مخصوص QR می باشد.
- ارسال پست: برای این کار می توانید از آیکونی که شبیه به فلش است و در زیر هر پست قرار گرفته استفاده کنید و پست را به هرکسی که می خواهید ارسال کنید.
- نشر پست: در نوار پایینی این برنامه همچنین علامت + را مشاهده می کنید که با کلیک روی آن می توانید فیلم و عکس های مد نظر خود را پست کنید.
اضافه کردن لوکیشن به اینستاگرام در سه حالت امکان پذیر است: ثبت لوکیشن در استوری، بیو و پست که به هر یک به طور جداگانه در ادامه خواهیم پرداخت.
مراحل ثبت لوکیشن در پست
اولین اقدامی که باید انجام شود این است که پروفایل فیسبوک خود را به اکانت بیزینسی اینستاگرام وصل کنید. برای این کار ابتدا:
- وارد حساب فیسبوک خود شوید.
- برای اتصال اینستاگرام به فیسبوک باید وارد پروفایل اینستاگرام شوید.
- آیکن سه خطی که بالای صفحه قرار دارد را انتخاب کنید. البته اگر اینستاگرام شما در حالت فارسی قرار دارد این آیکن بالا در سمت چپ ولی در اینستاگرام انگلیسی در سمت راست قرار دارد.
- گزینه تنظیمات را انتخاب کنید. روی گزینه Linked accounts کلیک کرده سپس گزینه فیسبوک را انتخاب کنید.
- اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. بعد از این کار صفحه اینستاگرام شما به فیسبوک متصل می گردد.
- لوکیشن جدید را در فیسبوک ثبت کنید. البته برای این کار باید نسخه رسمی و آپدیت شده اپلیکشن فیسبوک مناسب گوشی خود را استفاده کنید.
- بر روی گزینه حریم شخصی (setting & privacy) کلیک کنید.
- در این قسمت روی گزینه حریم شخصی (privacy) کلیک کرده و موقعیت مکانی (location) را انتخاب کنید.
- روی قسمت (location service) کلیک کرده و دسترسی به فیسبوکFacebook permission) access) را انتخاب کنید.
بعد از اینکه پله پله مراحل طی شد، باید از صفحه فیسبوک خارج بشوید و دوباره وارد صفحه فیسبوک خودتان شوید.
- یک پست جدید (new post) در صفحه خود بارگذاری کنید.
- برای اینکه اول فقط خودتان پست را مشاهد کنید، روی گزینه حریم شخصی (privacy) و سپس قسمت only post کلیک کنید.
- سپس در صفحه پست خود روی گزینه (check in) کلیک کنید.
- نام کسب و کار خود را بنویسید. سعی کنید در انتخاب نام کسب و کار خود خلاقانه عمل کنید که مشابه آن را کسی استفاده نکرده باشد.
- سپس گزینه موقعیت مکانی (location) را انتخاب کرده و آن مکان مورد نظر که در صفحه اینستاگرام خود می خواهید ثبت کنید را وارد کنید. گاهی اتفاق می افتد که مکان مورد نظر شما در نقشه فیسبوک موجود نیست بنابراین لازم است، راجع به مکان مورد نظر اطلاعات بیشتری را وراد کنید.
- در این مرحله روی کلمه (add) اضافه کردن کلیک نمایید. تا لوکیشن شما در صفحه اینستاگرام ذخیره گردد.
- در پایان کار باید دوباره صفحه اینستاگرام خود را باز کنید. پست دلخواه خود را در صفحه شخصی بارگذاری نمایید. سپس گزینه add location در اینستاگرام (اضافه کردن لوکیشن به اینستاگرام ) را انتخاب نموده و آدرسی که در صفحه فیسبوک ثبت کردید را عینا در همین جا نیز تایپ کنید. مشاهده خواهید کرد که همان مکان برای شما به نمایش گذاشته می شود.
- اگر تمایل دارید لوکیشن شما به صورت سفارشی باشد، باید در صفحه (Location) روی گزینه (i am here right now ) کلیک کنید.
- اگر تمایل دارید جزئیات بیشتری از موقعیت مکانی خود در اختیار کاربران قرار دهید باید روی گزینه (create) کلیک کرده و اطلاعات مورد نظر را تایپ کنید.
اضافه کردن لوکیشن به اینستاگرام در استوری
یکی از جذاب ترین ترفند های اینستاگرام استوری های این اپلیکیشن است که با استعداد، هوش و خلاقیت کاربران رابطه مستقیم دارد. استوری باعث می شود شما با دوستان خود رابطه نزدیک تری پیدا کنید. اگر صفحه اینستاگرام شما کاری می باشد باید به صورت هدفمند از این استوری استفاده شود که عامل پیشرفت شما در زمینه کاریتان گردد. روش های خیلی خلاقانه ای برای افزایش فالور از طریق استوری اینستاگرام وجود دارد. پس شما می توانید با قرار دادن موقعیت مکانی خود در استوری هایتان افراد کنجکاو را که دوست دارند درباره بیزینس شما اطلاعات بیشتری را داشته باشند را جذب استوری های خود کنید. آنها نیز استوری های شما را بسیار دقیق دنبال خواهند کرد. شاید جالب باشد که بدانید در آپدیت جدید اینستاگرام، حتی توانایی این را دارید تا با کلیک بر روی قلب موجود در گوشه سمت راست استوری، آن را لایک کنید.
در حقیقت با استفاده از استوری، پیج کاری شما بیشتر در معرض دیده شدن واقع می گردد و همین طور با این ویژگی شما می توانید موقعیت مکانی که در آن قرار دارید را با تگ کردن روی استوری به نمایش گذاشته و همه با کلیک بر روی گزینه، به موقعیت مکانی شما در نقشه همراه با اطلاعات دسترسی پیدا می کنند. در پایین نحوه اضافه نمودن لوکیشن به استوری را برای شما بیان می کنیم که مراحل خیلی ساده ای دارد.
- اول حتما باید اینستاگرام خود را به روز کنید.
- برای انجام این کار باید مکان یاب گوشی (location) شما در دسترس باشد، که برای این کار باید گزینه لوکیشن را فعال کرده باشید. می توانید از نوار ابزار اطلاع رسانی اندروید گزینه (location) را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
- وارد برنامه اینستاگرام شوید. بعد به قسمت استوری بروید.
- عکس یا فیلم مورد نظر خود را از گالری گوشی انتخاب بکنید.
- تغییراتی که مد نظر دارید را اعمال کنید که هر چه خلاقانه تر باشد برای بیزینس شما تاثیر فراوانی دارد. بعد گزینه معرفی شده در تصویر زیر را انتخاب کنید.
- صفحه ای به شما نمایش داده می شود که می توانید گزینه لوکیشن(location) را مشاهده کنید. اینک روی آن کلیک کنید.
- صفحه ای به نمایش در می آید که شما باید از بین لیست موجود مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر در لیست موجود مکان مورد نظر شما یافت نشد؛ می توانید با جستجو کردن محل مورد نظر را پیدا کنید.
- سپس، مکان مورد نظر به صورت تگ شده در روی تصویر به نمایش گذاشته می شود؛ که شما به راحتی می توانید سایز لوکیشن تگ شده را کوچک و بزرگ و یا حتی می توانید رنگ آن را نیز تغییر بدهید.
- سپس در پایان کار شما می توانید گزینه your story را انتخاب کنید؛ که در این صورت استوری شما با ثبت لوکیشن در تصاویر به نمایش گذاشته می شود.
اضافه کردن لوکیشن به اینستاگرام در قسمت بیو
اگر صفحه اینستاگرام شما به صورت بیزینسی (کسب و کار) می باشد، ثبت لوکیشن در بیوی خود را حتما انجام دهید. زیرا این کار شما برای جذب مخاطب خیلی مهم و ضروری می باشد. این کار باعث اعتماد بیشتر مخاطب به پیج کاری شما می شود. همچنین در زمانی که افراد در اینستاگرام به کاوش و جستجو می پردازند، پیج کاری شما در ردیف های اول کاوشگران معرفی می شود؛ پس شانس بیشتری پیدا خواهید کرد که از طریق اکسپلور نیز به کاربران معرفی شوید. داشتن موقعیت مکانی ثبت شده درپروفایل اینستاگرام اعتبار پیج کسب وکار شما را هم بالا می برد.
و اما نحوه انجام ثبت لوکیشن در بیو که کاری بسیار راحت می باشد و نیاز به صرف زمان زیادی برای این کار ندارید.
- وارد صفحه کسب وکار (بیزینس) خود در اینستاگرام شوید.
- صفحه ای نمایش داده می شود که در اینستاگرام فارسی ویرایش نمایه و در اینستاگرام انگلیسیedit profile دیده می شود که روی آن کلیک کنید.
- بعد در قسمت اطلاعات عمومی گزینه contact options را انتخاب کنید .
- در نمایه business address ، موقعیت مکانی خود را تایپ کنید.
- بعد از انجام مراحل فوق روی گزینه done کلیک کنید و از صفحه خارج شوید.
مشکلات رایج در اضافه کردن لوکیشن به اینستاگرام
عدم ثبت دقیق موقعیت ثبت شده
امکان دارد اینترت شما ضعیف باشد و یا چندان کیفیت خوبی نداشته باشد؛ بهتر است که برای ثبت دقیق مکان از GPS گوشی همراه خود استفاده کنید. پس نیاز است اینترنت شما تا حد قابل قبولی پر سرعت باشد.
نشان ندادن لوکیشن در اینستاگرام
به دنبال نشان ندادن لوکیشن در اینستاگرام، این احتمال وجود دارد که گوشی شما به روز نشده باشد؛ پس نرم افزار گوشی خود را به روز کنید تا این مشکل برطرف شود.
عدم ثبت لوکیشن در تصاویر
در رفع این مشکل باید در قسمت تنظیمات اجازه دسترسی به لوکیشن در زمان استفاده از برنامه داده شود.
دیدگاه خود را بنویسید